Nuffnangs

Thursday, September 30, 2010

“DiGi iPhone 4 Real”.



Hi there,

A few days ago, Digi have launched a plans for the most wanted and waited item in the Universe...Digi iPhone 4 Plans! Believe it or not...believe it! Walawey...I'm excited already....for those who are still blur with the plans see this (link)

Only RM58/month...What more do you want? With free usage of internet...it's broadband babe! The best deal on the Turbo 3G network....wow...amazing, mesmerizing, tantalizing. Still remember what Jim Carey says in Mask...It's smokin!.......ROTFL!! !!!!!

What I like the most of Digi iPhone 4 Plans is, it is much, much more accommodating foreach and every Malaysian, casts away all the different as everybody can have their own iPhone 4 with such a practical plans...more economical to own an iPhone!

Anyway, thanks Digi!

Wednesday, September 29, 2010

“DiGi iPhone 4 Play”.

Hi there,

My favourite App from the iTunes App Store is Apps for Fun and Games.

Everything is there starts from any sports, adventures, action, racing, fighting.....and so on and so forth! Wow...thousand and thousand of games accommodated by this iTunes apps....what I like the most now is bowling games!




Maybe many of you will question me how do I have the chance to play it as if I own the iPhone? Good question...the answer is I borrowed my brother's one....wakakakakakaka! It's not funny actually because though I still can the play the iPhone's games, it couldn't satisfy me much...I couldn't play it more than an hour!


If I have my own iPhone, I can play as long as I want...nobody can scold me! yeah nobody hahahahaha.....What more can I say, iPhone compromise me everything.....

Oh God! Please grant my prayers....

Friday, September 24, 2010

Digi iphone 4 me



Salam,

Why did I want iphone 4? It's really hard to define here as the gadget has all that I dream of...since the existence of the first edition iphone in town until now, with new design and look...really can't put my eyes off of it though!

My friends keep asking me, when do you wanna let go your old hand phone and grab the iphone? I said I can't wait to grab one but it will happen only when I have enough money to do that! Huh...what a coincidence...Digi had offered a  free iphone and it is a latest product from Apple! Thanks a lot Digi for your kind hearted gesture to fulfill the dream of people like me...say it loud!

I don't wanna talk about the pros and cons of the phone compared to other phones as I'm not the expert on it but I would say here, having iphone especially the latest one is like you own and drive the best car in town! Really, it's not a lie and not exaggerated either. 

As Digi also had offered an extraordinary plan in which really people's friendly, I think it's time to have one!

 

Thursday, September 23, 2010

UFO DIKESAN DI KUALA LUMPUR

Salam,

(Foto hiasan sahaja)

Terkejut kawan bila terbaca berita hari ni (24/9/2010) kat harian Metro di mana seorang wanita bersama-sama dengan 2 orang anaknya terlihat objek yang terbang berdekatan dengan penginapan mereka di sebuah Kondo di Bukit Jalil, yang kelihatan seperti piring terbang.

Objek terbang tersebut dilihat mempunyai 6 lampu dibawahnya dan bercahaya warna oren dan dilihat terbang sangat pantas ke atas angkasa dalam masa 10 saat. Dipercayai sebanyak 3 objek yang sama terbang berdekatan antara satu sama lain dan ia berlaku 2 kali iaitu pada jam 11 malam dan 2 pagi baru-baru ini.
Foto yang berkaitan dgn objek berjaya dirakam oleh pemuda tersebut dan kelihatan seolah-olah sebuah kapal angkasa yang mempunyai cahaya terang benderang seperti yang selalu kita lihat di dalam cerita sains fiksyen Kalo benarlah seperti yang didakwa, apakah sebenarnya yang terdapat di dalam kapal angkasa UFO ini? Hanya Tuhan yang tahu....!

(Foto sebenar yang dirakam menggunakan telefon bimbit)


Sekiranya ia hanyalah kapal terbang tidak mungkin ia boleh terbang secara berdekatan antara satu sama lain dengan begitu pantas dan sekiranya ia bukan kapal angkasa makhluk asing, apakah sebenarnya UFO tersebut dan apakah tujuan ia berlegar2 di ruang angkasa Malaysia. 

 Foto hiasan sahaja-adakah objek tersebut seperti ini sekiranya dilihat di waktu siang?

Monday, September 20, 2010

Kristal - Selagi Ada Rindu- Official MTV

Salam semua... saja jer nak release tension di hari "monday blues" ni....kepada korang semua jangan tension2...kerja mesti ditunaikan....enjoy the day....sure you'll get the mood! Actually aku nak tujukan lagu ni kepada semua....harap korang suka. Lagipun aku x de idea hari ni nak tulis apa...sambil tunggu idea tu mari...baik kita layan dulu lagu ni kan....Selamat hari raya...!!!!

Thursday, September 16, 2010

Aidilfitri dan Kes Bunuh Sosilawati...

Salam semua,

Pejam celik pejam celik dah masuk hari ke 8 di bulan Syawal...hari ni aku dah masuk kerja. First day, mood  belum mari le. Tapi, kerja harus diselesaikan. Amanah pada kita tu. Masih memikirkan tentang saranan Nabi saw tentang ziarah menziarahi ni. Masa nilah aje masa yang sgt sesuai utk kita berkunjung ke rumah sedara mara, sahabat handai, rakan taulan dan jiran tetangga yang selama cukup susah kita nak berjumpa atau mencari masa untuk bertemu dan beramah mesra. Masa nilah kita boleh bawa seluruh keluarga utk menziarah, tak de sape yang nak halang, nak tegur sbb inilah yang dinamakan hari raya. Semua orang akan rasa gembira dengan kunjungan kita, yang selama ni pintu rumahnya sentiasa tertutup. Pergi pagi baliknya senja....akibat bekerja. X de masa langsung untuk bertemu. Alhamdulillah, kehadiran Aidilfitri mengubah segalanya.

Namun begitu kesihatan tubuh badan perlulah dijaga...jangan melantak tak ingat dunia...lain pulak jadinya nanti. Makan secara bersederhana, hidangan yang disediakan haruslah dijamah. Kalo x makan karang, kecik hati kawan tu. Dah sediakan susah-susah tp orang x nak makan. Adalah lebih baik selepas ni, kita berpuasa 6 pula...pahala puasa sepanjang tahun tu. InsyaAllah, aku nak start minggu depan.

Sunday, September 12, 2010

Terkini Tentang Misteri Kehilangan Datuk Sosilawati dan 3 Yang Lain

Salam,

Buletin Utama TV3 jam 8 malam sebentar tadi mewar-warkan bahawa tangkapan suspek ke 8 iaitu seorang remaja berusia 19 tahun telah membawa kepada penemuan tempat pembakaran mayat 4 orang yang dipercayai sebagai Sosilawati dan 3 yang lain, namun tiada mayat ditemui dikawasan tersebut.
Dikatakan bahawa mayat2 tersebut telah dibakar dan abunya telah dibuang ke dalam sebatang sungai berdekatan. Namun begitu, siasatan forensik dikawasan pembakaran telah menemui cebisan tulang yang membolehkan ujian DNA dilakukan.

Siasatan Polis telah membawa kepada kesimpulan bahawa 4 mangsa terbabit telah ditahan, dipukul, dibunuh dan mayat dibakar hingga rentung. Abunya telah dibuang ke dalam sungai untuk melupuskan sebarang bukti. Jelas menunjukkan bahawa terdapatnya satu rancangan yang agak teliti untuk menggagalkan sebarang siasatan polis.

Saturday, September 11, 2010

Sosilawati Dibunuh?

Salam semua,

hari ni kita dikejutkan dgn pelbagai berita terbaru ttg misteri kehilangan Datuk Sosilawati Lawiyah dan 3 yang lain sejak 30 hb Ogos lalu. Ada berita ttg mereka semua telah dibunuh, ada yang mengatakan bahawa mayat mereka telah dibakar dan abunya dibuang di pantai Morib dan sebagainya.

Tapi apa yang pasti adalah pihak polis telah menemui bukti2 terbaru ttg misteri kehilangan ini dan dipercayai bukti2 ini ditemui di Morib berdekatan dengan ladang pertanian dan wartawan2 telah berkumpul di sana sejak awal pagi hari ni. Namun berita yang sahih masih belum diperolehi.

Diberitakan juga bahawa 7 org suspek telah ditahan termasuk seorang Peguam bergelar Datuk yang dipercayai merupakan suspek utama kes kehilangan ini.

Talam percaya kepada prinsip undang2, selagi berita yang diperolehi belum disahkan, selagi itu berita itu masih belum boleh dipercayai. Oleh itu Talam amat berharap le, agar tiada pihak yang mengambil kesempatan dengan keadaan ini dengan mengembar-gemburkan berita yang masih belum disahkan ini.

Tuesday, September 7, 2010

Eid Mubarak....

Salam rakan bloggers semua,


Buah pauh di tengah bendang
Jadi dagangan di tengah kota
Saudara jauh datang bertandang
Bermaaf-maafan sesama kita

Masak udang dan gulai ketam
Pembasuh mulut kuih keria
Berbunyi mercun berdentum-dentam
Riang gembira di Hari Raya

Sungai disusur sehari-hari
Dalam gelap menangkap ikan
Kami meyusun sepuluh jari
Salah dan silap harap maafkan

Aidilfitri hari kemaafan
Menghapus kesalahan sesama insan
Memupuk perpaduan sesama ehsan
Mengikat tali keakraban

(sumber - Dunia Penyair)


Dikesempatan TalamKeladi.com nak mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir Batin sekiranya selama Talam berblogging ni ada salah dan silap, samada sengaja atau x sengaja, kalo ada termakan terminum tu minta halal lah ye...Talam pun dah maafkan semua kesalahan dan kesilapan rakan2 yang lain. Semoga hari raya ni disambut dengan penuh kegembiraan dengan semangat ukhwah Islamiah yang abadi!
Dikala kita bergembira jangan dilupa kepada yang telah meninggalkan kita, kepada yang serba kekurangan, kepada semua yang berduka kerana kehilangan yang dikasihi atau sebagainya, kepada anak2 yatim, fakir miskin. Mereka pun berhak utk menyambut hari raya ni bersama-sama dengan kita semua.

Mungkin Talam akan berhenti berblogging buat sementara waktu utk menyambut hari raya ni, tp kalo ada kesempatan Talam akan poskan entri utk tatapan korang semua.

Ahlan wassahlan wa marhaban bikum....Eid Mubarak.....

Monday, September 6, 2010

Misteri Kehilangan Sosilawati...Kebetulan Atau Disengajakan?


Salam,

Semalam kita dikejutkan dengan kehilangan pengasas produk kecantikan Nouvelle Beauty Care, Datuk Sosilawati bersama dengan 3 yang lain (dikatakan mereka berempat bersama-sama sebelum dilaporlan hilang tanpa dapat dikesan).

Di kala umat Islam akan menyambut kehadiran Syawal 2 atau 3 hari lagi, kehilangan Sosilawati mmg amat mengejutkan. Yang memburukkan keadaan, ada juga khabar angin yang mengatakan bahawa ketika tarikh kehilangan beliau itu, beliau dikatakan membawa bersama wang berjumlah RM4 juta. Anak sulung beliau mengatakan bahawa pada hari tersebut, ibunya ada memberitahu bahawa dia urusan perniagaan dan akan mengambil lebih 3 hari untuk urusan tersebut.



Hari ini dilaporkan bahawa kereta BMW X5 milik Sosilawati dijumpai diletakkan di Pangsapuri Angsana di USJ1, Subang Jaya dan didapati tiada unsur jenayah ke atas kenderaan tersebut  dan sebuah lagi  kenderaan yang dimiliki oleh peguam peribadi Sosilawati iaitu Ahmad Kamil Karim, di temui  di sebuah SS15, Subang Jaya berdekatan dengan sebuah hotel.

Sunday, September 5, 2010

Piranha?

Salam,

Baru jap  tadi aku tgk Astro Awani ada prebiu ttg filem Piranha....pergh mmg menakutkan....kalolah ada ikan macam tu kat sungai di Malaysia ni...aku gerenti x de kaki pancing yang sanggup memancing kat sungai lagi....tp yang peliknya dlm filem ni ikan piranha ni ada kat laut...ada2 jer Hollywood ni kan.....

Bagi aku, time bulan ramadhan ni lah banyak piranha jadian muncul.....pelik kan. Sebab apa aku cakap macam tu, korang tau kan Ikan piranha ni memang ada pantang...pantang nampak! asal ada binatang atau apa saja yang boleh dimakan jatuh ke dalam air, pasti tinggal tulang jer binatang tu...samalah dgn orang2 di bulan pose ni...masa waktu berbuka...apa saja yang ada depan mata kalo boleh nak dilantaknya taknak tinggal....walaupun perut dah penuh...disumbatnya jugak...last2 dari piranha jadik pulak ular sawa! Baru betul, telentang depan tv...dah x ble gerak. Bukan aku nak mengata, tapi ini adalah kenyataannya!

Aku cuma nak ingatkan kat diri aku sendiri dan juga sumer muslimin dan muslimat, hari ni dah 26 Ramadhan, kejarlah seberapa banyak pahala pada malam2 terakhir Ramadhan ni...tak taulah samada kita akan berjumpa lagi dengan bulan penuh rahmat ni di tahun hadapan....semoga segala amal ibadah kita diterima oleh Allah sw.

Last sekali, dikesempatan ini aku nak mengucapkan Selamat hari raya Eidulfitri kepada semua rakan bloggers dan pembaca sekelian, aku nak mintak maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki atas segala kesilapan dan ketelanjuran yang telah aku lakukan....semoga Hari raya Eidulfitri menjadi kenangan terindah kepada kalian semua!

Ramadhan and Eid-ul-Fitr

Friday, September 3, 2010

Top 10 Most Expensive Motorcycles in the World

Salam, 

Do you like to ride? Motorcycles or bicycles? Do you know which motorbikes is the most expensive in the world?

If you wanna know then take a ride with me start from no 10 on the list -

10. Honda Goldwing Airbag

$24,000 – 28,000
Produced Since 2000
Horizontally opposed 6 cylinders boxer engine


9. Fat Bob FXDFSE CVO

$25,000 – 27,500
Harley-Davidson 

8. FLSTSE CVO Softail Convertible

$28,000 – 30,000
Harley-Davidson

MEE BANDUNG BATU PAHAT KUAH KACANG

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG

Bloggers Mengomel!!

QIBLAH DAN SHOLAT TIME ZONE