Nuffnangs

Sunday, September 5, 2010

Piranha?

Salam,

Baru jap  tadi aku tgk Astro Awani ada prebiu ttg filem Piranha....pergh mmg menakutkan....kalolah ada ikan macam tu kat sungai di Malaysia ni...aku gerenti x de kaki pancing yang sanggup memancing kat sungai lagi....tp yang peliknya dlm filem ni ikan piranha ni ada kat laut...ada2 jer Hollywood ni kan.....

Bagi aku, time bulan ramadhan ni lah banyak piranha jadian muncul.....pelik kan. Sebab apa aku cakap macam tu, korang tau kan Ikan piranha ni memang ada pantang...pantang nampak! asal ada binatang atau apa saja yang boleh dimakan jatuh ke dalam air, pasti tinggal tulang jer binatang tu...samalah dgn orang2 di bulan pose ni...masa waktu berbuka...apa saja yang ada depan mata kalo boleh nak dilantaknya taknak tinggal....walaupun perut dah penuh...disumbatnya jugak...last2 dari piranha jadik pulak ular sawa! Baru betul, telentang depan tv...dah x ble gerak. Bukan aku nak mengata, tapi ini adalah kenyataannya!

Aku cuma nak ingatkan kat diri aku sendiri dan juga sumer muslimin dan muslimat, hari ni dah 26 Ramadhan, kejarlah seberapa banyak pahala pada malam2 terakhir Ramadhan ni...tak taulah samada kita akan berjumpa lagi dengan bulan penuh rahmat ni di tahun hadapan....semoga segala amal ibadah kita diterima oleh Allah sw.

Last sekali, dikesempatan ini aku nak mengucapkan Selamat hari raya Eidulfitri kepada semua rakan bloggers dan pembaca sekelian, aku nak mintak maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki atas segala kesilapan dan ketelanjuran yang telah aku lakukan....semoga Hari raya Eidulfitri menjadi kenangan terindah kepada kalian semua!

Ramadhan and Eid-ul-Fitr

3 comments:

  1. hee..piranha3..
    piranha buat terawih 8 je kan...haaa

    ReplyDelete
  2. 8 pun kalo ikhlas dan tawadhuk, insyaAllah da ganjarannya....hehehe

    ReplyDelete
  3. Ramadhan nak habis dah...
    mana2 yang dah sia-siakan ramadhan, mmang rugi.
    kena tunggu tahun depan baru ada lagi, tu pun kalau sempat

    ReplyDelete

Dear Frens...Leave your comment here...Really Appreciate it!

MEE BANDUNG BATU PAHAT KUAH KACANG

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG

Bloggers Mengomel!!

QIBLAH DAN SHOLAT TIME ZONE