Nuffnangs

Thursday, December 29, 2011

2011

Assalamualaikum semua...


Lama betul aku x update blog aku neh...rindu plak rasanya. Ntah tetiba jer aku rasa perlu utk update. 

Tahun 2011 x lama lg akan meninggalkan kita, tahun Islam dah masuk tahun yg baru. Banyak perkara yang berlaku dlm hidup aku tahun nie...ada yg pahit, masin, masam, manis...cacamerba...tapi alhamdulillah semuanya kini berjalan lancar dan syukur ke hadrat ilahi  yang aku masih mempunyai sebuah keluarga yang bahagia dan yang paling penting dalam hidup aku, anak-anak dan isteri bahagia walaupun kekadang tu aku terpaksa berkorban demi kebahagiaan hidup mereka.

Aku bersyukur sbb diberikan seorang isteri yang sentiasa memahami walaupun kdg2 tu ada gak berselisih faham, bak kata pepatah, sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula suami isteri kan. Terima kasih sayang atas kasih sayang yang telah dicurahkan ke atas aku dan anak-anak. Tanpamu, mmg hilanglah sebahagian daripada hidup ini. Ia umpama kehilangan sebelah tulang rusuk yg melindungi paru2 utk bernafas. Apa yang aku harapkan adalah perasaan cinta dan kasihnya terhadap aku tidak akan berkurangan walaupun dalam susah mahupun senang. Mebbe ada yang cemburu dengan kehidupan kita, dengki dgn kasih sayang yang ada, iri hati dgn kesejahteraan hidup kita, namun kita masih ada Allah sw yang menjaga dan melindungi kita. Yang paling penting, jgn sesekali kita lupakan Dia. Setinggi mana perasaan cinta kita pada seseorang manusia itu, jgnlah sampai ia melampaui  cinta kita kpd Allah sw. Berdoa kpd Dia agar hidup kita ini sentiasa dirahmati dan dicurahkan dgn rezeki dan kasih sayang abadi. Aku sentiasa berdoa agar isteriku ini ditempatkan dikalangan org2 yang beriman dan diberikan syurga firdausi.
2011 juga telah menjodohkan aku dengan sebuah tmpt kerja baru dengan suasana kerja yang baru. Terima kasih Firma Syarikat Rodziah yg telah menerima aku seadanya walaupun hakikatnya aku terpaksa belajar sesuatu yang jarang2 aku lakukan selama ini iaitu kerja2 conveyancing. Selama ini hidup aku penuh dgn litigation, x kira civil atau criminal. Alhamdullillah, Allah itu maha adil, sehingga ke tarikh hari ini, aku berjaya utk menjalani dan menguruskan kes  conveyancing tanpa byk masalah. Byk juga yg dpt aku belajar dr sini. 

2011 juga telah byk mematangkan aku. Apa yg selama ini kita rasakan spt baik dan berjalan lancar x semestinya secara subjektifnya juga baik. Disebalik itu ttp ada ranjau dan liku yg perlu  dilepasi. Semua ini byk mengajar aku dan tlh mematangkan aku ttg erti sebenar kehidupan ini. Perjalanan seharian hidup ini tidak boleh dipisahkan langsung dgn penciptaNya. Sekali kita lupa kepadaNya, pasti ada ujian yg akan diberikan utk mengembalikan kita ke jalan yg sebenarnya. Allah sw itu Maha adil dan bijaksana, ujian yg Allah berikan itu adalah sebagai ganjaran kepada kita sebenarnya. Allah  tidak akan memberikan satu ujian yg kita sendiri x boleh menanggungnya. Cuma iman yg menjadi penentu.  Pertingkatkan lah iman dgn melakukan perkara2 wajib dan membanyakkan yang sunat. Alhamdulillah, solat sunat spt dhuha aku rasakan byk mengubah perjalanan hidup aku. Alhamdulillah, keikhlasan dan jujurnya kita kepadaNya akan dibalas dgn rezeki yg murah dan dipermudahkan segala perancangan dan perjalanan urusan harian kita.

Akhirnya, selamat tinggal 2011 dan 2012 menyusul  dgn iltizam dan semangat yg baru. Semoga hidup kita sentiasa di dalam rahmatNya dan diberikan kesihatan yg baik dan dicurahkan dgn rezeki yang murah serta diberikan umur yg panjang utk kita menambahkan dan meningkatkan lg ibadah kita terhadapNya. 

Wednesday, November 2, 2011

Mee Bandung Batu Pahat Kuah Kacang

Pernahkah anda merasa Mee Bandung Batu Pahat yang ori...hehehe

Kalau belum atau anda pernah dengar dan teringin untuk merasa, bolehlah membuat tempahan di sini.

Cubalah di sini

Ini bukan cubaan, ini betul2...klik saja dibanner...dan masuk membuat tempahan...

Thursday, October 13, 2011

Repellight - Insect Repellent Bulbs (Bio Medic Diagnostic)

REPELLIGHT : INSECT REPELLANT BULB 


Salam semua,

Nak perkenalkan satu cara mudah untuk mengelakkan kelkatu atau serangga lain mengerumuni lampu anda samada diluar atau didalam rumah. Sudah puas membiarkan NYAMUK bermaharajalela di dalam rumah dan di mana sahaja dan menghisap darah anda dan keluarga anda...haha

Repellight adalah jawapan kepada masalah itu...sila lihat video utk gambaran sebenar penggunaan lampu atau bulb repellight ini. video Biomedic Diagnostic Repellight

Masih ragu2, boleh hubungi Biomedic Diagnostic Sdn Bhd di no ini 03-50218374/ fax: 03-50218375 atau emel ke biomedicdiagnostic@gmail.com (u/p : En Hanafi Rahman)

Pejabat berdaftar di Syarikat Biomedic Diagnostic Sdn Bhd A-5-9 Empire Tower ss16/1, 47500 Subang Jaya, Selangor.

Pejabat Operasi di No.2B, Jalan Pekedai U1/36, Hicom Glenmarie Industrial Park, 40150 Shah Alam Selangor. (No tel : 03-55695767)

Pengedar tunggal Repellight di Malaysia... Repellight ini diimport terus dari Korea dan menjimatkan elektrik.

Lifetime warranty sekiranya terbakar selepas digunakan kecuali atas masalah wiring....untuk keterangan lanjut sila emelkan persoalan anda ke alamat emel seperti di atas.

Nak jadi dealer/agen seluruh negara pun boleh...so apa tunggu lagi.

Tuesday, October 4, 2011

Kuching Trip 2011

Our company 18th Anniversary was held in Grand Continental Kuching, Sarawak from 30th September till 3rd October 2011.

Below few fotos manage to be captured.

 searching for something...look so tempted!!!haha





 Nizam and me...




 DUN @ night...







be careful of crocs...


Satok market...raining!!!wet, get soak...huhu


big bird...halal or not?
























Serikin...here we come...huhu!


Bro..how much is this? Huh...




Having lunch after gave out the sweat in Serikin...





Wassup Meen...?
Arrival...Sarawak Cultural Village @ Santubong...


Our guide...nice guy..


The theatre...

















Penan guy..sumpitan originated from them..
















The show begins...














Mount Santubong...legend of Sarawak...


MEE BANDUNG BATU PAHAT KUAH KACANG

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG

Bloggers Mengomel!!

QIBLAH DAN SHOLAT TIME ZONE