Nuffnangs

Friday, September 14, 2012

GangNam Style

Malaysian, Singapore, Filipina dan berbagai negara lain membuat parody style yang tengah meletup-letup tu. Pergh mmg mengamuk betul lah klip lagu tu. Kat Youtube je dan berbelas-belas juta views. Yg buat parody pun mendapat sambutan giler2.
 
 
 
Ada juga yg buat kat event2 tertentu seperti hariraya dengan style yg tersendiri. tapi yg penting gaya tarian menyilang tangan di depan tu memang ada style tersendiri. Mungkin korang dah tengok klip Suasana Gangnam Raya dan sebagainya. Memang mendapat sambutan giler2 juga.
 
 
 
Anyway aku bukannya nak cakap2 apa tentang lagu nih. Nak kata aku suka sangat pun x delah. Cumanya muziknya yang agak "catchy" menyentuh kolbu untuk mengetahui dengan lbh lanjut tentang lagu nih. Sebutan "Oppa gang nam style" menjadi ikutan kanak-kanak sekarang.
 
 
 
Mengikut kepada kamus bahasa korea, "Oppa" tu adalah sebutan untuk orang yg lelaki yang lbh tua seperti abang. "Gangnam" pula nama tempat atau daerah di Korea. Jadi maksudnya "abang gaya/ala Gangnam". Kira abang kawasan la kalo kat Malaysia. 
 
 
 
Suka2 juga bila tgk video klip tu, tapi dengan kehadiran model2 seksi mmg x sesuai ditonton oleh muslim sekelian. Rosak pemikiran kanak-kanak. kalo kanak2 tu masih belum fhm x pelah. tapi yg dah faham dan dh akil baligh, lain pula jadinya. Walaupun muzik agak catchy tapi lirik lagu tu x brp memberikan pengajaran. ia tentang kehidupan di Gangnam Korea yang agak moden dengan gadis2 cantik. So lelaki2 di sana mestilah tau cara untuk memikat gadis2 di sana yang agak sosial dan mencari lelaki yang tau melakukan apa saja. Kalo aku salah tolong betulkan ye...
 



-wow-



 

Anyway, suka2 juga tapi kalo boleh carilah lagu yg bermanfaat. Ok guys wa chow dulu. Wassalam. 



No comments:

Post a Comment

Dear Frens...Leave your comment here...Really Appreciate it!

MEE BANDUNG BATU PAHAT KUAH KACANG

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG
REMPAH SEGERA MEE BANDUNG

Bloggers Mengomel!!

QIBLAH DAN SHOLAT TIME ZONE