Nuffnangs

Thursday, August 2, 2012

Tips Untuk Melebat dan Menyuburkan Rambut

Tips Untuk Melebat dan Menyuburkan Rambut


1. Guna Minyak Buah Keras
 
 
Di Indonesia buah keras dipanggil kemiri. Caranya mudah goreng buah keras tersebut tanpa minyak hingga garing. Selepas itu ditumbuk hingga mengeluarkan minyak. Minyak ini diambil dan disapukan dikulit kepala dengan rata atau bahagian kepala yang ingin dilebatkan rambutnya. Biarkan selama 20 minit sambil mengurut bahagian kepala tersebut dengan lebut. Bilas rambut dengan shampoo. Ulang sebanyak 3 kali seminggu dan boleh lihat hasilnya.  







2. Guna Daun Lidah Buaya

Ini adalah petua dari orang-orang tua dan diguna oleh ibu saya semasa saya kecil. Ambil daun lidah buaya, buang duri ditepinya dan sapukan cecair yang keluar dari daun tersebut ke kulit kepala anda. Ramas  kepala atau urut kulit kepala dengan lembut untuk merangsang peredaran darah. Lakukan sekerap yang mungkin. InsyaAllah anda boleh lihat hasilnya.

Daun lidah buaya ini juga bagus untuk kulit muka. Dulu muka saya penuh dengan jerawat, hari-hari saya sapukan cecair lidah buaya ini ke bahagian yang ada jerawat dan alhamdulillah, jerawat hilang dan sehingga sekarang muka saya bersih.  

Selamat mencuba.

No comments:

Post a Comment

Dear Frens...Leave your comment here...Really Appreciate it!

MEE BANDUNG BATU PAHAT KUAH KACANG

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG
REMPAH SEGERA MEE BANDUNG

Bloggers Mengomel!!

QIBLAH DAN SHOLAT TIME ZONE