Nuffnangs

Wednesday, July 7, 2010

MIMIPI DI DALAM MIMPI....KISAH BENAR!

Salam semua...

N3 aku kali mmg jelas akan menaikkan bulu roma korang semua sbb apa yg aku nak ceritakan kat sini amat menyeramkan dan kalo boleh biarlah x jadik lagi dalam hidup aku...ini the first time aku mendapat satu "mimpi di dalam mimpi"...mcm lagu Damasutra la plak...

Kejadian ni berlaku mlm tadi atau boleh dikatakan awal pagi...betul2 sebelum match semi final WC bermula...rumah aku tu mmg ada alarm system tp dalam 4-5 hari ni...alarm buat hal akibat kena petir....
Malam tadi aku tidur awal dlm pkl 10 mcm tu sbb plan nak tgk bola jam 2.30 pg...mmg agak lena jugak aku tidur tapi tiba2 aku terdengar bunyi alarm seperti kenderaan besar sedang mengundur ke belakang betul2 dkt dgn rumah aku...masa tu aku x dpt agak pkl brp...mebbe dlm pkl 12 tgh malam kot...perasaan takut aku bermula kerana aku terfikir apa yg berlaku, ada pencuri ke nak masuk dgn bawa lori...lbh2 lagi rumah aku la ni x de alarm...lebih kurang 10 minit mcm tu....bunyi tu hilang....baru aku teringat rupa2 nya mesin basuh aku yang berbunyi sbb sebelum aku tidur tadi mmg aku masukkan kain utk dibasuh...lega ckit.

Entah tak berapa lama lepas tu aku terlelap semula dan secara tiba-tiba aku mcm terdengar ada org nak masuk ke dalam  rumah aku...aku menjadi lebih takut...takut yang teramat sangat...namun seperti terkejut aku terbangun dari tidur....rupa2nya aku sedang bermimpi saja...Alhamdulillah...jadi utk memastikan bahawa semuanya ok...aku pun bangkit dan meninjau-ninjau ke luar bahagian depan utk memastikan semuanya ok...alangkah terkejutnya aku...grill pintu depan terkopak dan pintu depan tidak berkunci...ternganga luas seperti baru saja org masuk...aku menjadi panik...aku panggil semua anak2 aku masuk ke dalam bilik dan menyuruh  mereka mengunci pintu sambil aku pergi melihat keadaan rumah aku. Aku teringat kisah seorang  Adun di Pahang yang rumahnya dimasuki perompak....aku pun mengambil sebatang besi sebagai senjata, manalah tau ada perompak yang sedang bersembunyi....mmg perasaan takut masa tu tak dapat digambarkan lagi....aku cuba menelefon pihak polis....tapi tiada jawapan. Tiba-tiba aku terdengar bunyi seperti penggera dari dalam bilik aku berbunyi berulang-ulang kali...

Kali ni aku tersentak dan terbangun daripada tidur.....rupa-rupanya yang diatas tu cuma mimpi juga...penggera yang berbunyi adalah penggera handphone aku yang aku kunci utk menonton bola...Mimpi didalam mimpi rupanya aku...pelik kan...kali ni aku pastikan yang aku bukan lagi bermimpi, aku buka lampu semua dan meninjau pintu hadapan...berkunci rapat, grill masih elok....alhamdulillah!

Sebelum ni aku merasakan yang mimpi di dalam mimpi itu takkan berlaku, tapi aku silap...Allah maha berkuasa! Korang nak tau...inilah mimpi yang paling aku ingat...kebiasaannya satu mimpi itu akan kita lupa esoknya...yang  ini memang lain dari yang lain....Subhanallah......



2 comments:

  1. mimpi dlm mimppi?? wah.. mcm drama lak.. nice

    ReplyDelete
  2. ni mimpi kisah benar...mmg menakutkan..

    ReplyDelete

Dear Frens...Leave your comment here...Really Appreciate it!

MEE BANDUNG BATU PAHAT KUAH KACANG

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG

Bloggers Mengomel!!

QIBLAH DAN SHOLAT TIME ZONE