Nuffnangs

Saturday, June 12, 2010

Mcmana England ble seri laks...Tp aku mmg dah agak!

Salam pagi Ahad... lepas mengemas laman rumah...dptlah aku meluangkan masa utk berblogging pagi ni...wife pg hntr anak ke smart reader... Awal pagi tadi, aku tgk match antara England vs USA...mmg mendebarkan...aku rasa England mcm ada kekurangan sesuatu dlm skuad tu le...mcm x der pembakar semangat...bhg back hinggalah bhg striker mcm x de idea...aku rasa mereka ni kekurangan dr segi taktikal kot...sbb cara mereka bermain mcm yg selalu aku tgk dlm EPL, x der pembaharuan...aku agak kali England akan mengalami kesukaran utk mencatat kejayaan gemilang dlm WC 2010. Namun, aku salut Gerrard dan Lampard yg ternyata masih midfielder terbaik dunia...mereka lah yg berupaya menjana gerakan England...nak harapkan winger dan wing back seprti Johnson dan Cole nyata sudah ketinggalan dr segi taktikalnya.... Walaupun mendahului 1-0 di awal babak pertama ttp gol penyamaan oleh Dempsey meningkatkan keyakinan USA...nyaris2 England dimalukan kalo tidak diselamatkan oleh palang gol....akhirnya perlawanan berkesudahan seri 1-1. Tp aku rasa bola Jabulani yg digunakan mmg menakutkan penjaga gol kerana gol oleh Dempsey jelas menunjukkan bhw bola tu sukar diduga....Green (penjaga gol England) mesti fobia punya lepas ni...kerana bola yg sepatutnya nampak mudah utk ditangkap lepas dr genggamannya tak tau sbb apa...hehehe apa2 pun gud luck kepada kedua-dua pasukan lps ni...sbb di atas kertas mereka x de masalah utk menewaskan Slovenia dan juga Algeria...we'll wait and see... Sampai jumpa lg...pagi tadi pekena nasi lemak masakan isteri...tgh rasanya nak makan briyani kat majlis kahwin la pulak.....

No comments:

Post a Comment

Dear Frens...Leave your comment here...Really Appreciate it!

MEE BANDUNG BATU PAHAT KUAH KACANG

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG

Bloggers Mengomel!!

QIBLAH DAN SHOLAT TIME ZONE