Nuffnangs

Saturday, June 19, 2010

Jalan-jalan ke Melaka....2

Salam... ketika aku menaip entri ni...aku dah berada kat rumah...sedang lepaking at home...sambil menonton match antara Australia dan Ghana... Actually pg tadi lepas check tu otu dr Hotel...aku dan famili breakfast kat restoran mamak kat dpn hotel tu...aku makan roti sardin, wife pula makan nasi lemak bungkus jer...anak2 ikut jer apa yg kami makan kecuali Alya yg makan roti boom...ok le jugak makanannya...harga pun cukup berpatutan... Lebih kurang pukul 9.40...kami pun menuju ke destinasi pertama kami pagi ni....Jusco Melaka berdekatan dgn Hospital Pantai....mesti korang tertanya-tanya kenapa aku nak pi sana...x de tmpt lain ke nak pg...hehehe...aku punya sukalah nak pgi mana pun kan...taklah...sebenarnya plan kami mcm ni...disebabkan Jusco tu terletak di jalan yang sama untuk keluar ke highway...maka kami ke sana dulu sebelum ke destinasi kedua....
jalan ke jusco tu...
Lepas puas pusing satu Jusco tu...kami pun meneruskan perjalan kami ke destinasi kami seterusnya...
Dani....ter"amaze"?
Pintu masuk ke Taman Mini Malaysia...
Pusat Jualan Barangan kat luar pintu masuk Taman tu.... Actually kami x jadi nak masuk Taman ni sbb waktu kami sampai lebih kurang 11.30 pagi...pertunjukkan kebudayaan yg ingin kami lihat dah terlepas sbb mereka buat persembahan lbh kurang pkl 11 pagi...so kira kensel le sbb rugi jer masuk dgn harga tiket yg dikira agak tinggi juga...dewasa RM12 dan kanak RM4 mmg dirasakan x berbaloi tanpa pertunjukkan tu...so kami jalan2 jer dikawasan sekitarnya.... destinasi seterusnya...ni lah Muzuim Lebah yg terletak di sebelah Taman Mini Malaysia...masuk free!!!
terdapat pelbagai spesis lebah yg diawetkan yg mana dipamerkan utk tatapan umum...mmg menarik sbb setakat yg aku tau hanya beberapa saja jenis lebah dan tebuan yg biasa kita dgr dan lihat...memang berharga pengetahuan yg diperolehi di sini...kalo tgk foto kat atas tu...spesis yg ada banyak lagi cuma aku x larat nak ambil foto banyak2...kalo korang nak tau...korang tgkle sendiri ....jgn marah ah! Sori foto ni agak blurr sikit...korang pernah dgr Melaka Wonderland Wet Park...aku dgr best..cumanya masa belum mengizinkan kami utk ke situ,,,insyAllah lain kali...lagi pun banyak lagi permainan kat dalam tu yg belum buka...mereka mungkin dlm awal Julai baru buka semuanya... Ni masa aku nak masuk ke highway Plus...dlm pkl 12 tgh...kenderaan agak banyak baru masuk ke Melaka...ni kan hujung minggu...mebbe diaorg nak habiskan weekend kat Melaka nih...nasib aku dah cabut dulu...kalo tidak kat Jonker walk mmg tak boleh walk lah....
So aku rasa tulah saja kan episod journey kami ke Melaka...jalan-jalan yg tak berplan...tp agak menarik...nampaknya banyak tempat yg belum kami pergi atau mmg masa x mengizinkan kami berbuat demikian...aku rasa at least 3 hari kalo betul2 pusing Melaka nih...kita rasa macam kecik je Melaka nih...tp kalo dah masuk barulah korang tau betapa banyaknya destinasi yg boleh kita pergi di Melaka...so hargailah destinasi pelancongan di Malaysia...jgn asyik nak tour luar negara jer...korang fikirlah sendiri! So jumpa korang di entri yg lain plak....wassalam!

No comments:

Post a Comment

Dear Frens...Leave your comment here...Really Appreciate it!

MEE BANDUNG BATU PAHAT KUAH KACANG

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG
REMPAH SEGERA MEE BANDUNG

Bloggers Mengomel!!

QIBLAH DAN SHOLAT TIME ZONE