Nuffnangs

Friday, June 25, 2010

Bersungguh ke Tidak...?

Salam Tengahari Sabtu.....

Kadang2 aku rasa apa yg aku buat mcm x bersungguh je...mcmana nak buat supaya diri kita ni lebih tekun dlm membuat satu2 pekerjaan...bukan apa...rasanya aku bersungguh juga dalam membuat kerja tu tapi aku cpt mengalah le kalo apa yg aku buat tu tak sempurna atau tak menepati kehendak aku...bila aku fade up apa lagi aku tinggalkan aje kerja tu...

Nak mulakan satu-satu kerja tu satu hal...mmg mengumpul segala kekuatan lah kata orang baru boleh mula....tapi bila dah mula mmg aku nak cepat je habiskan...tulah kadang-kadang kerja tu tak seperti yang diharapkan...

Pagi ni aku cubalah betulkan lampu kalimantang kat luar rumah yg dah lama terbakar transformer dia...buka2 minta betul transformer dia dah hitam rentung...aku pun turunkan lah lampu dan gantikan dgn yang baru aku beli...ntah mana silapnya...setelah siap dipasang...tekan suis lampu tu tak mau menyala....nak kata silap wiring tak juga...nak kata transformer rosak...rasanya tak jugak sbb masa aku beli aku dah test...begitu juga dgn starter..semuanya baru...langsung tak berkelip...setelah lebih kurang sejam aku dok tukar tu tukar ni...aku pun fade up...terus aku turunkan lampu dan simpan kat dalam rumah...baik aku panggil wireman untuk uruskan kerja tu lagi senang...masalahnya kenalah aku keluarkan kos plak...hish...hish...hish apa nak buat.


Korang rasa aku dah bersungguh ke tidak?.....ntahlah


2 comments:

  1. fed-up ni betul-betul kena lawan, kadang-kadang bila kita bersemangat tapi ada je masalah kita pun jadi putus asa.. i would say, kena kuat semangat.. betul tak?

    ReplyDelete
  2. Betul tu Ajjah...dugaan tu kadangkala mmg mencabar...nak kena tahan jer...tq

    ReplyDelete

Dear Frens...Leave your comment here...Really Appreciate it!

MEE BANDUNG BATU PAHAT KUAH KACANG

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG

Bloggers Mengomel!!

QIBLAH DAN SHOLAT TIME ZONE