Nuffnangs

Sunday, June 27, 2010

Bola oh Bola....Antara Bola dan Tidur?

Salam...

jam menunjukkan pkl 4 pagi...aku masih belum tidur...Bola punya pasal...la ni Argentina vs Mexico. Tepat jam 4 ni...baru jer Mexico menjaringkan 1 gol utk merapatkan jurang kpd 3-1...banyak gol hari ini dan semalam England dibelasah 4-1 oleh Jerman...ini kenduri gol ke per?

Aku sebenarnya x tau nak pos apa la ni...sbb semalam aku x de pos apa2 jadi aku sajalah pos entri ni...kata org WC ni 4 tahun sekali jer...kenapa nak lepaskan peluang utk tonton semua perlawanan yang dibawakan secara langsung kan...itu kata org...tapi bagi aku...bukannya secara sengaja aku nak tgk tapi mungkin jiwa aku yang mmg minat dgn bola...asal sebut saja pasal bola, x kira bola padang ke atau futsal...semuanya aku minat...tu yang sampai soccer kids pun aku tgk...hehehe...kadang2 terfikir kenapa time aku dulu x de program mcm ni kan...kalo x mebbe aku dah masuk tv...merepek jer aku ni kan.

Antara bola dan tidur...bagi aku tidur tu amat penting...kalo x cukup tidur, ia akan mengganggu aktiviti seharian kita terutamanya kerja kita...kalo mata dah mengantuk mcm mana nak buat kerja kan...ntahlah kdg2 tu terfikir juga kenapa aku nak buangkan masa tidur semata-mata nak tgk bola..aku rasa semua ni adalah kerana jiwa....jiwa terhadap bola tu...kalo org tu x de jiwa terhadap bola pastinya dia kata kerja bodoh jer tgk bola...baik buat taik mata...buat peta kat bantal kan...hehehe lantaklah korang nak kata pe pun...janji aku puas hati dan x mengacau sesape...yg penting esok siang jgn nak mengadu mengantuk le...mata nak tertutup le...mata tak boleh nak buka le...jgn nak salahkan org lain...terima hakikat yang ni semua adalah berpunca dr kita sendiri...sendiri buat sendiri tanggung...kalo mengantuk tu, buat2 muka poyo mcm x de apa2 je...ada kesempatan take a nap for a while...jap jer...hilangkan mengantuk...

Lepas ni tidur jap...jangan lupa solat subuh...solat tu tiang agama...bola2 juga...tuntutan agama jgn ditinggalkan..ni yang ada, bola sanggup tgk, tiba masa utk solat subuh...mcm2 alasan diberikan. Astaghfirullah hal azim....

Ok lah jumpa lagi esok....wassalam!

4 comments:

  1. bola + titow.
    great. dua2 pun best.
    hahahaha.neway nice post!

    ReplyDelete
  2. sanggup abai tdur.. tp smlm tgk england yg kalah je main, huk3.. sebab arini da kelas so ta tgk argntina men.. huhu

    ReplyDelete
  3. macy...betul tak kalo jiwa mmg suka bola...tak tidur pun x per kan...anyway..study jgn diabaikan. Tq for the comment....

    ReplyDelete

Dear Frens...Leave your comment here...Really Appreciate it!

MEE BANDUNG BATU PAHAT KUAH KACANG

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG

Bloggers Mengomel!!

QIBLAH DAN SHOLAT TIME ZONE