Nuffnangs

Thursday, June 24, 2010

Basikal Chopper...

Korang pernah dgr tak pasal basikal chopper...knp aku nak citer pasal basikal ni? Actually, basikal ni banyak kenangannya pada aku dan adik beradik aku...nilah basikal pertama yg ayah aku belikan selepas kami berpindah dr Ulu Tiram ke Kluang...

Basikal ni unik sbb tayar belakang dia lg besar dr tayar depan...kira mcm motor harley chopper ler...(tak agak2 bandingkan dgn Harley jer)...


Sayang aku x de foto basikal aku tuh...tp dptle jugak sample basikal chopper yg aku rembat dr internet ni...mcm ni lah gamaknya fizikal basikal chopper tu...mebbe skrg ni x de lg kot keluaran terbaru. Tp basikal aku warna biru...

Basikal chopper ni adalah keluaran Raleigh Bicycle Company di Nottingham...dan pertama kali di keluarkan pada tahun 1970...lebih kurang 40 tahun dulu..

Kata org kalo x de basikal chopper masa tu...tak gempakle. Siapa yg ada basikal ni, mesti ramai kawan punya...ada jer yg nak ngendeng. Kira mcm ada harley lah masa tu....hehehe

Masa ayah aku belikan chopper tu..dia hanya belikan satu jer utk aku dan abangku...jadik kami terpaksa berkongsi ke mana saja...tapi tak jadik masalah bagi kami kerana hubungan kami mmg baik dan akrab...bila hendak ke mana-mana jarang aku yang bawa, biasanya abang jer dan aku duduk di depan...best wooo...aku tak mau citer lebih2...cuma aku nak tunjuk beberapa contoh modification ke atas basikal chopper nih...kalo korang x percaya, korang tengoklah sendiri betapa kreatifnya manusia nih....huhu







stereng kereta tu....




dikenali sbg mountain lion....



fully modification...siap enjin


mountain chopper...






chopper....











Begitulah ceritanya ttg chopper nih...harap korang sukalah...

2 comments:

  1. Slm bro,kitorang pon nga jln aktiviti ni.kalau berminat,
    Www.kluang-lowrider.blogspot.com.

    ReplyDelete

Dear Frens...Leave your comment here...Really Appreciate it!

MEE BANDUNG BATU PAHAT KUAH KACANG

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG

Bloggers Mengomel!!

QIBLAH DAN SHOLAT TIME ZONE