Nuffnangs

Tuesday, September 11, 2012

9/11

Assalamualaikum
 
Baru sampai dr outstation. Ada kes di Muar. Penat kira x penat sangat lah. Cumanya hari ni insyaAllah aku , berpuasa. Awal pagi tadi kununnya nak tunjuk terer, sahur dengan 3 ulas buah tamar dan segelas air sejuk. Saja nak test, boleh tahan ke dak. Nampaknya, perut aku memerlukan nasi juga atau apa2 jenis karbohidrat untuk menahan dari berkeroncong. Hehehe...
 
Anyway, aku tekad untuk meneruskannya hari ni. God willing!
 
Pagi tadi org ramai dan media dok gebang pasai tragedi 11/9/2001. Haah...pasai kapai terbang langgaq NYWTC yg gah tu. Berbagai cerita mereka luahkan. Ada tu duk dekat je tapi kira2 8 jam jugalah dr pusat serangan. tapi takutnya bukan main. yelah aku dapat merasakan ketakutan mereka. manalah tau kot2 kapai terbang terjunam atau tersasar daripada target mereka. Semuanya kuasa Allah sw. Bertawakal ajelah kalo dah mcm tu.
 
Tapi aku seronok dengar sorang pemanggil di Sinar fm memberi pendapat tentang serangan tu yang jelas mengakibatkan reputasi Osama bin Laden dan umat Islam sedunia meningkat dan menjadi sangat ditakuti. Memang US berjaya dan pemanggil menyebut ada konspirasi untuk menjatuhkan maruah umat Islam sedunia dan memberikan tanda atau cop pengganas di dahi orang2 muslim sejagat.
 
Yang jelas, digembar gemburkan tentang serangan tersebut dilakukan oleh muslim extreme atau muslim terrorist. Namun, terdapat pengkaji serangan yang mengatakan dengan kuat bahawa serangan itu adalah dirancang oleh USA sendiri atas arahan daripada pihak Zionis dan mengambil tarikh 11/9 atau mereka panggil 9/11 sebagai tarikh keramat mengikut kpd perkiraan mereka yang menyekutukan Allah dan  menyembah Syaitan. Sila lihat di sini!!!
 
 Tonton sampai habis dan renungkan...bak kata Nabil, Lu fikirlah sendiri!
 
Semoga Umat Islam sedunia bersatu dan berpadu untuk mengelakkan serangan mental dan fizikal daripada musuh2 yang jelas tidak senang dengan kedudukan kita sekarang. Lagi satu, janganlah pula kita juga meraikan tarikh ini seperti mereka, dengan memperkatakan dan mengingat kembali tarikh ini jelas seperti kita merelakan umat diperkotak katikkan. Tetapi kalo boleh ingatlah tarikh ini sebagai tarikh mereka telah memperbodohkan diri mereka sendiri dan keingkaran mereka mengakui kebesaran Allah sw jelas akan membawa ke arah kesesatan yang nyata. 

No comments:

Post a Comment

Dear Frens...Leave your comment here...Really Appreciate it!

MEE BANDUNG BATU PAHAT KUAH KACANG

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG

Bloggers Mengomel!!

QIBLAH DAN SHOLAT TIME ZONE