Nuffnangs

Thursday, August 25, 2011

Kelegaan Di Pagi 26 Ramadhan....

Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi...sbb apa, apa yang aku doakan, apa yang aku harapkan hadir pada hari ni...dapatlah aku menyelesaikan apa2 yang patut utk hari raya ni...

Sesungguhnya Allah itu Maha Pengasih Maha Penyayang kepada setiap hambanya yang sentiasa ingat akan Dia. Kadang-kadang kita teralpa dgn keseronokan dunia, dengan kemewahan yang ada. Hinggakan kita lupa akan kewujudan Tuhan pencipta Alam semesta. Apabila kita diajukan dengan dugaan dan cabaran barulah kita mencariNya. Adakah kita ini hambanya yang TAAT...setia....cinta....kasih....padaNya...sejauh mana kasih kita kepada manusia, kasih dan cinta kepada Allah sw mestilah berlebih-lebih lagi. kerana Allah sw tidak pernah lupa dan meninggalkan hambaNya walau di mana kita berada, setiap saat, setiap waktu.

Hari ni aku betul2 insaf akan apa yg telah aku lakukan...aku sentiasa lupa padamu Ya Allah...astaghfirullahalazim....apa yang telah aku lakukan. KuasaMu tidak terjangkau pandangan mata...kau yang menggerakkan mata hatiku, kau yang mengerakkan seluruh tubuhku, memberikan aku roh untuk terus hidup di bumiMu ya Allah....Ya Allah....permudahkanlah segala urusan dan pekerjaaan seharian ku...

Maaf hari ni aku agak emosi sikit...bukannya apa...kadang2 kita ni lupa yg kita ni adalah dibawah kekuasaan Allah sw...tanpaNya, tiadalah kita di dunia ini. Memandangkan Ramadhan akan berlalu dlm 2-3 hari lagi, aku berdoa agar Allah memberikan kekuatan kepada aku utk terus menambahkan ibadat dan zikir kepadaNya. 


No comments:

Post a Comment

Dear Frens...Leave your comment here...Really Appreciate it!

MEE BANDUNG BATU PAHAT KUAH KACANG

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG
REMPAH SEGERA MEE BANDUNG

Bloggers Mengomel!!

QIBLAH DAN SHOLAT TIME ZONE