Nuffnangs

Wednesday, December 29, 2010

Malaysia vs Indonesia Piala AFF Suzuki 2010 Final Kedua




Tahniah....3000x kepada pasukan Malaysia. Anda adalah juara Piala AFF Suzuki yang terkini.

 -Safiq dan rakan-rakan meraikan kejuaraan bersama Piala AFF Suzuki-

Apa lagi yang hendak dikatakan oleh penyokong2 Indonesia, jelas dengan pancaran laser yang ditujukan kepada pemain Malaysia sepanjang perlawanan tidak langsung mengganggu rentak permainan dan konsistensi prestasi pemain yang jelas menggunakan taktikal berkesan mengekang serangan Indonesia yang tampak begitu terdesak lebih2 lagi setelah Safee Sali menjaringkan gol bagi team Malaysia...

Barisan pertahanan yang begitu kebal diketuai oleh Muslim Ahmad dan Fadzli Shas jelas menunjukkan kematangan mereka dan mereka tampak konsisten dan merupakan bekal terbaik bagi pasukan Malaysia. ketiadaan Mahali Jasuli di bek kanan diganti dengan berkesan oleh Sabre Abu walaupun jelas ada sedikit kekurangan dibahagian itu.

Ashaari yang menggantikan Amirul Hadi berjaya menjalankan tugasnya dengan baik dan hantaran cantik beliau secara through pass kepada Safee Sali sememangnya bertaraf antarabangsa dan penyudahan tepat oleh Safee menjelaskan bahawa Malaysia bukan datang ke Indonesia sekadar untuk bertahan.

Namun nasib tidak menyebelahi pasukan Malaysia, sedikit kelalaian dan gol sendiri oleh Muslim Ahmad memberikan kemenangan yang melegakan penyokong Indonesia yang secara hakikatnya telah mengakui bahawa piala AFF tahun ini adalah milik Malaysia...

Namun begitu, 2 gol tidak memadai bagi timnas Indonesia kerana setelah dibolosi satu gol, mereka perlu mencari sekurang-kurangnya 5 jaringan  untuk menang...namun itu bukanlah mudah kerana Harimau Malaya pada kali ini bukanlah lagi harimau muda yang tumpul taringnya, Harimau Malaya kini sudah cukup matang dan bersedia dari segenap segi...dan mereka sangat terdesak!

Tahniah sekali lagi kepada pasukan Malaysia dan bagi pasukan Indonesia, team anda juga sangat sporting dan penuh dengan semangat kesukanan tinggi. Namun bukan nasib kalian kali ini, mungkin dilain kali.

Jelas, ngauman Malayan Tigers kali ini telah menggegar dan menggegerkan pelosok belantara nusantara dan andalah raja rimba yang tersohor dan terhormat!



No comments:

Post a Comment

Dear Frens...Leave your comment here...Really Appreciate it!

MEE BANDUNG BATU PAHAT KUAH KACANG

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG
REMPAH SEGERA MEE BANDUNG

Bloggers Mengomel!!

QIBLAH DAN SHOLAT TIME ZONE