Nuffnangs

Tuesday, December 7, 2010

Bermulanya Sebuah Cerita Benar....Episod 2

Bermulanya Sebuah Cerita Benar....Episod 2
Selepas acara di Putrajaya, acara perkahwinan menyambut menantu diadakan di Taiping pada 4 hb Disember 2010.

Kali ni aku dan  famili telah ke Taiping dan telah diberikan satu rumah persanggahan di Taman Menteri, Taiping. Rumah ni sebenarnya rumah datuk kepada pengantin lelaki dan sekarang diduduki oleh ibubapanya. Rumah bungalow yang agak retro yang aku rasa telah dibina dalam tahun 1980-an...gaya retro jelas melalui rekabentuknya, corak tiles, sofa, kerusi rotan dgn sarung kusyen corak geometrinya yang sungguh menarik. Maaflah, foto x de. 

Tapi yang paling aku suka adalah buku-buku dan frame gambar keluarga yang disusun rapi di dalam rumah ini. Aku difahamkan mak dia ni suka baca novel terutamanya hasil tulisan Norhayati Berahim...memang bersusun novel2 kat rak...


 




Ni le novel-novel yang bersusun tu....













Foto-foto lama yang penuh nostalgik!







Lagi foto-foto famili Hazwan....
Petang tu, setelah berehat sekejap, kami telah ke Kuala Sepetang yang terletak dalam 6 km dari tempat kami tinggal untuk makan mee udang di Restoran Mak Jah.

Kat sini, macam2 ada dari mee udang ke nasi goreng udang, udang goreng tepung dan berbagai lagi...bagi sesape yang tak makan udang, boleh juga pesan makanan bergoreng tanpa udang...tapi melepaslah udang2 yang besar2...pergh...memang melatoop lah!

Kat sebelah ni adalah mee udang special...harganya RM12.00 manakala mee udang biasa RM7.00. Bezanya adalah kepada saiz udangnya, besar atau kecil saja.




 

Tengoklah ayah dan mak mertuaku...begitu syiok sekali mereka menjamu selera....

My dear pun sama, sampai tak pandang kiri kanan dah....







Ayah mertuaku menonjolkan udang yang sedang dibelasahnya....mmg besar siot!












ni le orangnya yang x ble makan udang....wakakakaka!





Ni pun sama....allergik......makanya...makanlah keow teow goreng tanpa udang....ROFL!







 Sukanya Mat Dani....dapat makan udang!



Lepas pekena mee udang tu, esoknya kami ke Penang...jaraknya dari Taiping cuma lebih kurang 140km dan perjalanan kami menggunakan highway PLUS cuma memakan masa sejam setengah jer...

Kat sebelah ni adalah sebuah masjid lama di Jalan P Ramlee...





 Di Penang ni, semua jalan adalah sesak mebbe disebabkan jalannya yang agak sempit...






Ni le Rumah P Ramlee yang terletak di Jalan P Ramlee...



Keadaan di belakang rumah....nampak tak jamban lama dan tempat mandi disebelahnya....hehehe tak nampak...kalo tak nampak maknanya pendek umur







bahagian depan rumah....











 Sampan dan basikal lama peninggalan allahyarham...aku dok memikir mcmana sampan boleh ada sebab kat sini tak nampak sungai pun...





 Tangga sebelah belakang....







 bahagian dapur rumah.......







Peace dengan 3 jari....anak-anakku..... 
si kembar Dani dan Dania






Lagi peace.....







 bergaya siot...ibu dan ayah mertuaku







 Alya dan Adilla....serupa tapi tak sama....









Aina yang ceria........





Kat depan memorial








Cerita ni belum habis lagi....tunggu episod akan datang yang lebih menarik...pergi Toys Museum, makan nasi kandar, pasembor dan lain-lain...tunggu kemunculannya k......




No comments:

Post a Comment

Dear Frens...Leave your comment here...Really Appreciate it!

MEE BANDUNG BATU PAHAT KUAH KACANG

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG

Bloggers Mengomel!!

QIBLAH DAN SHOLAT TIME ZONE