Nuffnangs

Friday, June 11, 2010

My feveret kuih....TALAM KELADI

Salam, inilah kuih feveret aku....ntah knp feveret ek...1st time aku rasa lebih kurang 9 thn lps...masa tu baru je kahwin...wife le yg ajar makan ni. Tp kalo tgk pada warnanya...purple and white...pada mulanya mmg x menggiurkan langsung...ntah2 apa ntah...hehehe. Dgn isi keladi dlm kuih tu...mmg aku x brp suka. Namun masa telah merubah segalanya (mcm tajuk lagu jer)...masa tu thn 2002, x salah aku raya puasa...kitaorg ada wat rumah terbuka hari raya...so orderlah kuih talam ni...mmg syiok le...rasanya yg x brp manis...kena pulak keladi cukup empuk...mmg serasi le purple and white tu...dan paling penting kena dgn selera aku tika dan saat itu...dan dr saat itulah...aku telah kemaruk dengan "Talam keladi" nih...begitulah citernya. Skrg ni aku ada pantang gak kalo nak makan ni....pantang apa? Pantang nampak...mmg kena sambar punyalah...hikhikhik. Korang tau tak cara nak wat dia...kalo x tau...jengah2 le blog Mat gebu ye. Baru jap tadi wife buatkan aku kuih feveret nih...alhamdulillah...walaupun 1st time dia buat...jadik gak...kena lah dgn citarasa aku. hehehe...bukan nak ngampu tau...ini betul2, so darling...I love U lah tonight! Sambil nonton Mexico vs South Africa...sambil mengunyah kuih talamku....adooooyai! Mmg sedaplah....nak ker? Sori x dpt bg...dpt tgk jelah. Jumpa lagi....

3 comments:

  1. tak leh makan keladi...nnt tekak gatal hehe...

    ReplyDelete
  2. 'I love U lah tonight?!!' Aikk...bukan layan WC 2010 kah?

    Anyway, enjoy the purple talam keladi. I like purple..ahaks!

    ReplyDelete
  3. Wyne : Sambil layan WC...layanlah jugak my lo po...hehehe

    Cik Pana : hehehe...nasib badan lah...tp mmg sedap x ble dinafikan lg...

    ReplyDelete

Dear Frens...Leave your comment here...Really Appreciate it!

MEE BANDUNG BATU PAHAT KUAH KACANG

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG

Bloggers Mengomel!!

QIBLAH DAN SHOLAT TIME ZONE