Nuffnangs

Monday, June 14, 2010

Kereta Potong atau Kereta Tak Lulus Kastam...

Salam... aku baru lepas balik dari court kat BP...hari ni ada sambung bicara kes kereta tak lulus kastam...kesian klien aku...dah le keta kena tarik dek kastam, lepas tu dia dah bayar dkt RM100k kat bank tmpat dia pinjam utk beli keta tu... Selidik punya selidik...rupanya keta yg dia beli ni x serupa dengan keta yang tercatat dlm geran...keluaran sama tp model dan warna yg berlainan...manalah org biasa ble bezakan kerana kalo dilihat dr no chasis dan enjin mmg sama...cumanya ccnya lain, kalernya pun lain. Dah tu bank ble luluskan plak loannya...x de masalah nak buat tukaran nama, x de masalah utk renew roadtax insurans...hehehe begitulah ye...resam kehidupan. Setelah ditahan oleh kastam, barulah dpt tau yg no enjin dan chasis yg ada kat keta tu rupanya ditampal...dan lebih bijaknya...mereka yg wat keje ni x mengikis atau menebuk no lama, mereka hanya potong dan tampal...kalo dr mata kasar mmg x ble cam.. Last2 klien aku juga yg merana...keta x dpt, la ni keta sue oleh bank...apalgi kitaorg sue lah balik...dtpkan balik duit instalment yg dia dah bayar...walaupun lambat ckit x pe asalkan maruah diri terbela... So kat sini...aku nak nasihatkan lah kat member2 semua...kalo nak beli keta import terpakai...teliti semua dokumen yang ada...spt geran keta, dokumen AP, cukai eksais, cukai import, chasis, dan enjin (cek no nya), warnanya, model nya sama spt dalam geran...kalo berlainan warna tp yg lain2 ok x per...Beringat jer...sebelum kena...byk masalah yg timbul nnti. So, aku harap korang ambil iktibar dr sini ok. Jumpa lagi....

2 comments:

Dear Frens...Leave your comment here...Really Appreciate it!

MEE BANDUNG BATU PAHAT KUAH KACANG

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG

Bloggers Mengomel!!

QIBLAH DAN SHOLAT TIME ZONE