Nuffnangs

Wednesday, June 9, 2010

Cekik dan Buang...Mana nilai2 kemanusiaan

Salam, baru jap tadi terbaca ttg pembunuhan tragis bayi posted by member kita alimaz...syahdu aku. Lbh2 lg bila tgk foto tu...mcm anak hewan jer dibuang...apa punya manusia le tu. Allah sw ciptakan manusia ni lbh drp hewan dgn mmberi kita akal fikiran semata-mata utk kita berfikir ttg apa yg kita lakukan...sbb ramai org cakap fikir dulu sblm buat... Nilah akibatnya ikut nafsu serakah....ikut hati mati, ikut rasa binasa, ikut nafsu dungu...Betullah mmg biasa mcm tu pun. Apa2 pun kita dpt lihat skrg nilai2 murni sbg sorg insan kebanyakkannya dah x de...nampaknya apa yg penting kita kembali kpd Al Quran dan hadis...kalo kita masih berpegang padanya...insyaAllah hidup kita akan selamat dunia dan akhirat. Saje je lepaskan geram kat sini...Wassalam...

No comments:

Post a Comment

Dear Frens...Leave your comment here...Really Appreciate it!

MEE BANDUNG BATU PAHAT KUAH KACANG

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG

Bloggers Mengomel!!

QIBLAH DAN SHOLAT TIME ZONE