Nuffnangs

Monday, June 14, 2010

Bapa, Ayah, Babah, Walid, Abuya, Papa...DLL

Salam, 20hb Jun 2010 adalah Hari Bapa...Adakah aku terlalu cepat? Tak kot... Ayah aku bernama Abu Bakar Bin Ibas...dia ni org banjar...kata org mak banjar, ayah banjar, anaknya banjar juak aih...Kulaan berpandiran! Aku masih ingat ketika aku bersekolah di Ulu Tiram...masa tu ayah belum ada motorsikal...yg ada cuma sebuah basikal kargo (aku panggil)...biasalah basikal tu ble bawa mcm2, dr org sampailah ke barang2 berat...sbb tu lah dipanggil kargo agaknya... Dengan basikal itulah ayah menghantar aku dan abang long ke Sekolah yg letaknya lbh kurang 5 km dr rumah. Kalo ikutkan kederat sekrg, tak larat agaknya sbb nak bw 2 org budak lelaki yg ble tahan beratnya...tgh hantar...ptg nnti dia dah terpacak utk menjemput kami...skrg baru aku dpt rasakan betapa besarnya pengorbanan ayah kepada semua anak2 nya...mmg mengharukan dan bila memikirkannya balik...menitis air mata ni... Bila dah ada anak skrg...aku sedar bahawa tanggungjawab aku sbg ayah mmg besar...lbh2 lagi ketika anak2 mula membesar dan bersekolah...la ni x hntr dgn basikal dah...naik keta...paling kurang pun naik motor...tu pun kadang2 mengeluh...sbb terpaksa berkejar ke sana ke mari utk menghantar dan menjemput mereka pulang...x taulah samada ayah dulu pun mengeluh jugak..hehehe Anyway, I love u daddy (tiba2 daddy la pulak)...bukan apa saja tukar angin...asyik panggil ayah jer kan...Angah akan ingat segala jasa dan pengorbanan daddy selama ini...rasanya mmg x terbalas...cumanya Angah berdoa agar daddy dan mummy sihat sejahtera, sentiasa happy, dan beroleh kesihatan yg baik utk meneruskan kehidupan ini dan moga2 Allah sw sentiasa merahmati kamu berdua....InsyaAllah...selagi ada hayat angah di dunia ini...angah akan jaga daddy dan mummy hingga akhir hayat kita... Sekali lagi....Ayahlah org yg paling hebat di dunia ini.

5 comments:

  1. sedih pula entri awak pasal ayah niee

    ayah insan teristimewa


    :)

    ReplyDelete
  2. Tq Liyana...

    Anisa..begitulah kadang2 kita lupa jasa2 ayah kita hingga kita buang dia dr hidup kita...moga2 kita semua x mcm tu kan.

    ReplyDelete

Dear Frens...Leave your comment here...Really Appreciate it!

MEE BANDUNG BATU PAHAT KUAH KACANG

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG
REMPAH SEGERA MEE BANDUNG

Bloggers Mengomel!!

QIBLAH DAN SHOLAT TIME ZONE