Nuffnangs

Tuesday, June 8, 2010

Ardi Rizal Perokok Tegar Berusia 2 Tahun

Salam... Pagi tadi aku terbaca berita berkenaan dgn budak ni (nama dia Ardi Rizal mmg sedap nama tu) baru berusia 2 thn...berita ttg dia merokok mmg aku dah tau tp kali ada berita yg sedikit baik utk semua... Dulu dia merokok sehingga 18 kotak sehari tp dgn bantuan sukarelawan dan teknik tertentu, dia dah berjaya kurangkan merokok kepada 15 kotak sehari...satu perkembangan yg sihat. Caranya adalah dgn mengalihkan perhatiannya kepada barang-barang mainan. Biasalah budak2 kan, lbh2 lg baru 2 thn....Kalo ada sesiapa nak menyumbang toys tu boleh lah kontek pihak yang berkenaan k. Tgklah foto budak tu, badan bukan main montel lg...tp cara dia hisap rokok mengalahkan org dewasa...sedih jugak kan. Kesian, budak2 lg dah jadi ketagihan rokok. Harap2, usaha murni pihak tertentu merawat ketagihan budak ni berjaya. Kalo kat Mesia, aku dah pelangkung mak bapak budak ni sbb akibat drp diaorg le budak ni jadi mcm tu. Huh....x bertanggung jawab betul. kan dah menuysahkan org lain. Anyway, moral of the story...jagalah anak kita dgn baik dan bimbinglah mereka ke arah kebaikan bukannya ke arah kehancuran. Jumpa lagi....

No comments:

Post a Comment

Dear Frens...Leave your comment here...Really Appreciate it!

MEE BANDUNG BATU PAHAT KUAH KACANG

REMPAH SEGERA MEE BANDUNG

Bloggers Mengomel!!

QIBLAH DAN SHOLAT TIME ZONE